• O projekcie
    • Zespół ECVET
    • ECVET – informacje podstawowe
    • Stosowanie ECVET w Polsce
      • Zintegrowany System Kwalifikacji
      • Kształcenie i szkolenie zawodowe
      • Projekty mobilności
  • Efekty
    • Efekty uczenia się
    • Weryfikacja, walidacja i uznawanie efektów uczenia się
    • Kompetencje przyszłości
  • Definicje
  • Biblioteka
  • O aplikacji
  • English

FRSE

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji

  • O projekcie
    • Zespół ECVET
    • ECVET – informacje podstawowe
    • Stosowanie ECVET w Polsce
      • Zintegrowany System Kwalifikacji
      • Kształcenie i szkolenie zawodowe
      • Projekty mobilności
  • Efekty
    • Efekty uczenia się
    • Weryfikacja, walidacja i uznawanie efektów uczenia się
    • Kompetencje przyszłości
  • Definicje
  • Biblioteka
  • O aplikacji
  • English
Zaloguj
Eksperci ECVETEksperci ECVET

Biblioteka

  • Strona główna
  • Blog
  • Biblioteka
  • Artykuł dr Lilli Młodzik, pt. „Kompetencje kooperatywne w procesie uczenia się przez całe życie”

Artykuł dr Lilli Młodzik, pt. „Kompetencje kooperatywne w procesie uczenia się przez całe życie”

  • Wysłane przez Filip Frys
  • Kategorie Biblioteka
  • Data 11 lutego 2021

Idea uczenia się przez całe życie, wynikająca z polityki Unii Europejskiej, nie jest już dziś nowością. Misję tę wspierają różnorodne programy i inicjatywy, od ponad 25 lat zarządzane przez Fundację Rozwoju Sytemu Edukacji, takie jak Erasmus+ czy Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET). Wynikają one z zaleceń Parlamentu Europejskiego i Rady, jak i zdrowego rozsądku, by rozumieć otoczenie charakteryzujące się hiperkonkurencyjnością, hiperelastycznością, pragmatyzmem, zorientowaniem na projekt oraz zorientowaniem na współpracę. Wszystkie wymienione elementy stanowią cechy przestrzeni organizacyjnej okresu informacyjnego (Bieńkowska, Sikorski, 2016, s. 102). Dominująca rola przypada w tym okresie kulturze. Jest to kultura szczególnego rodzaju, w której członkowie nie mają problemów z łączeniem przeciwstawnych wzorów myślenia i zachowania. Przeważa w niej przekonanie o wyższości relacji sieciowych, poziomych, opartych na współpracy. Zorientowanie na kooperację w procesie uczenia się odnosi się w pełnym zakresie do sfery kompetencji współpracy i wymaga ich ciągłego zwiększania.

Załącznik

  • pdf Artykuł prof. d. hab. Lilli Młodzik, pt. „Kompetencje kooperatywne w procesie uczenia się przez całe życie”
    Wielkość pliku: 368 KB
  • Udostępnij:
author avatar
Filip Frys

Poprzedni post

Wykorzystanie założeń systemu ECVET w projektach mobilności edukacyjnej w sektorze Kształcenie i szkolenia zawodowe programu Erasmus+
11 lutego 2021

Następny wpis

Artykuł dr Lilli Młodzik, pt. „Organizacja ucząca się w wymiarze różnic kulturowych”
12 lutego 2021

Szukaj

Tagi

#ecvet (5) #education (5) #edukacja (6) #edukacjazawodowa (5) #kultura (1) #kulturaorganizacji (1) #liderzybranż (1) #miedzynarodweprzenoszenieumiejetności (4) #organizacja (1) #organizacjaucząca (1) #osiagnięciawedukacji (4) #prakseologia (1) #przenoszenieumiejetności (1) #twojeskille (4) #uczeniesie (5) #ue (4) #umiejetnosci (5) #VET (4) #zarządzanie (1) ekspert (1) europass (1) EVET (1) FEZ (1) ForumEdukacjiZawodowej (1) kariera (1) konferencja (1)

Ostatnie relacje

Forum Edukacji Zawodowej Europass i Euroguidance
11sty2022
Raport ewaluacyjny na temat stanu wdrożenia Zalecenia w sprawie ECVET
25maj2021
The role of modularisation and unitisation in vocational education and training
20maj2021
logo

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Narodowa Agencja Programu Erasmus+
i Europejskiego Korpusu Solidarności
Aleje Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa
www.frse.org.pl

© 2021 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.

logo

Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Krajowy Zespół Ekspertów ECVET
Aleje Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa

e-mail: ecvet@frse.org.pl

O projekcie

  • Zespół ECVET
  • Biblioteka
  • Archiwum ECVET
  • RODO

Zaloguj się przy użyciu konta swojej strony

Zgubiłeś hasło?

Font Resize
Accessibility by WAH